Valgprogram

Politik i Greve skal være til gavn for borgerne. Det lyder enkelt. Det burde det også være, men administration og lovgivning sætter sine begrænsninger.

Det vil vi gerne ændre på. Derfor vil vi have, at vi har en åben dialog om hvad vores beslutninger skal gøre af forskel for borgerne. Hvis ikke det gør det, så skal vi overveje om vi er på rette vej.

Vores beslutninger skal følges af en forklaring om hvad målet er. Det hjælper borgerne med at forstå intentionen, men det støtter også vores medarbejdere, som skal udføre de politiske beslutninger.

Vi er til for borgerne, og derfor skal vi også lytte, inddrage og respektere, at vi mennesker er forskellige, og at én løsning ikke dækker alle. Derfor skal vi hellere bruge den ekstra tid det kræver, for at finde den bedste løsning af de muligheder der er til stede.

Derfor skal vi også være klar til at ændre en beslutning, hvis det viser sig, at det ikke lever op til formålet.

Vi skal have borgernes og de ansattes tillid til, at vi tager ansvar for de politiske beslutninger. Kun sådan kan vi alle være sammen om at løfte i flok, og være sammen om Greve.

I Greve kommune skal vi være bedre til at favne og hjælpe de mennesker og familier, der har brug for os. I mange familie med handicappede medlemmer, er man tit i forvejen udfordret og hængt op, for at få dagligdagen til at fungere. Vi skal som kommune stå klar til at hjælpe og have mennesket i fokus.
Kommunen skal derfor i samarbejde med region og regering arbejde for den bedst mulige trivsel for psykisk, fysisk og sensorisk handicappede.