Tjørnelyskolen

Vi mener stadig, at lukningen af Tjørnelyskolen var en kæmpe fejl. Derfor er vores fokus stadig på, at skolen ikke bliver revet ned og erstattet med boliger.

Konsekvenserne af skolelukningen mærkes allerede for forældre, for frit skolevalg er reelt sat ude af spil i Greve for det meste af kommunen.

Det betyder også at hvis ens barn ikke trives i den klasse man er i, så er det meget svært at flytte skole. Derudover kan vi se, at vores udgifter til andre kommuner på skoleområder stiger. Allerede nu skal vi sætte 2 millioner ekstra af, som primært skyldes at flere Greveborgere bruger skoler udenfor Greve Kommune.

I stedet vil vi, hvis det er muligt og vi når det, bremse salget af grunden. Vi vil beholde varmvandsbassinet, som er et vigtigt aktiv for mange i lokalområdet. Vi ønsker ikke, at alle børn skal gå en flytning igennem igen, og derfor vil vi i stedet arbejde på at få tilpasset Tjørnelyskolen til at være en skole, med mulighed for eliteidrætsklasser.

Rigtig mange unge i kommunen og i vores omegnskommuner har idræt på eliteniveau. De mangler en skole som tilpasser skoledagen til at rumme både skole og ens elitesport.