Efteruddannelse af vores pædagogiske personale – JA TAK

Uddannet personale i vores institutioner er så vigtigt for vores børns læring og trivsel, og derfor er det også noget, vi i Socialdemokratiet har meget fokus på.

På sidste udvalgsmøde i Skole- og Børneudvalget havde vi besøg af dels repræsentanter for fagforeninger, men også en ansat fra kommunen, som har taget imod tilbuddet om efteruddannelse.

Det var meget inspirerende at høre, hvor stor en forskel det havde gjort, ikke kun for den ansatte, men også for arbejdsgiveren, at uddannelsen som pædagogisk assistent var blevet færdiggjort. Det havde højnet det faglige niveau og givet mulighed for at få mere ansvar og nye spændende arbejdsopgaver.

Vi kommer til at høre mere om efteruddannelse af vores personale, for det var et enigt udvalg, der gerne vil sætte fokus på dette område.

Vi ved, hvor vigtigt det er, at vores børn er sammen med uddannet personale, så vi kan højne kvaliteten i vores dagtilbud og skoler.

Vi arbejder hele tiden for at styrke og udvikle vores pædagogiske læringsmiljø, og der kommer vi bare ikke uden om, hvor vigtig uddannelse er, og hvor stor betydning det har.

Bjarke Abel og Heidi Serny Jacobsen, byrådsmedlemmer Socialdemokratiet i Greve