SUK

Teknik- og Miljøudvalget i Greve har sagsbehandlet den kommende affaldsløsning siden januar. Sagen er krystal-klart præsenteret for udvalget, og vi skulle ha’ taget en beslutning 16. august på udvalgsmødet.

Der er afholdt borgermøder, store Facebook-debatter, diskussioner på gader, stræder og foreninger, nu er det tid. ’Vi skal følge resten af Danmark og tage miljømæssigt ansvar’. Vi skulle samudbyde med Solrød og sagen er økonomisk lagt op på, at vi fortsat skal samarbejde med vores nabo mod syd. Noget der giver rigtig meget teknisk mening pga. især geografien.

Flertallet i Greve har med økonomisk risiko til følge, og som aldrig har været en anvendt praksis, valgt at blande de kommende budgetforhandlinger med beslutningen om affald. Så sagen blev utroligt nok udskudt.

Politik når det er allerværst, og Greve bliver ikke grønnere.

Vi er begge nyvalgte, og ser med stor politisk skuffelse på denne beslutning, som det borgerlige flertal i Greve har taget. Vi har behandlet Solrød uanstændigt, som i øvrigt for længst (april) har taget stilling, og faktisk bare har ventet på Greve.

Hvor stor ekstra-regningen bliver, ved vi ikke endnu, men det skal nok komme frem. Suk.

Heidi Serny Jacobsen og Mikkel Witthøft

Byrådsmedlemmer S i Greve