NATUREN I GREVE

Hver fjerde dansker har under corona-krisen besøgt et naturområde, de ikke har besøgt før.

Samtidig opholder vi os mere i naturen. Samlet viser en undersøgelse fra Kantar Gallup, som Friluftrådet har initieret, at 34 % af danskerne har opholdt sig mere i naturen under krisen, og at det især er unge mellem 18 – 35 år, der rykker i statistikken.

Derfor er det fantastisk, at budgetforliget i efteråret 2019 mellem flertalsgruppen og Socialdemokratiet sikrede mere natur til Greves borgere. Naturpuljen blev efter mange års pause genindført (kun for 2020), hvilket vi i Socialdemokratiet er yderst begejstrede for. Der er ganske enkelt behov for mere natur i vores kommune, særligt med det bygge-boom vi har set, og som vi forventer at se i de kommende år. Byggeprojekter der betyder mindre natur i Greve.

Natur- og Miljørådet har arbejdet hurtigt og effektivt, og har anbefalet Teknik- og Miljøudvalget et alletiders naturprojekt i Olsbækeng - den grønne kile overfor Greve Idræts Center.

Så nu får vi: N
y Sø og paddehul, blomstereng og frugttræer, kvægfold og forhåbentlig et kogræsserlaug, broer og boardwalks, forhøjet udsigtsbakke, borgerinddragelse og muligvis også træningsredskaber, borde og bænke mm.

Hilsner

Heidi Serny Jacobsen og Mikkel Witthøft, byrådsmedlemmer for A i Greve