STRANDEN OG TANG

Der findes næppe et emne, der fylder så relativt ’lidt’ på kommunes budget, som indsamling af tang ved vores kyst, men som optager så mange borgere. Når indsamlingssæsonen starter, så fyldes vi med positiv presseomtale fra borgmester mv., det samme når sæsonen slutter. En fest er startet - stanken skal bekæmpes.

Byrådet besluttede i december 2019, at administrationen skulle arbejde videre med midlertidige depotpladser til afvanding af tagen inden afhentning inden for 24 timer.

Valgene af depotpladser kan umiddelbart virke tilfældig. Det er ikke tilfældet. Vi drømmer faktisk om en permanent og langsigtet løsning. Det ønsker borgerne også, vurderet ud fra det antal henvendelse og høringssvar, som vi har fået ved behandlingen af sagen.

Bag udvælgelsen af de 4 depoter er Greve byråd og Greve Strandlaug (Greveborgere).

Fra Socialdemokratiet er vi særligt opmærksomme på depotet ved Greve badehotel, der nu bliver belagt med køreplader i sommerhalvåret. Smukt bliver det ikke, og måske skal den plads ikke anvendes fremover.

Det vil vise sig, når de praktiske erfaringer viser sig.

God sommer.

Hilsner