Jari Due Jessen

SAMMEN OM VISIONERNE
KOMMUNALPOLITIK HANDLER OM OS ALLE OG VORES HVERDAG, OG POLITIK HANDLER FOR MIG OM AT HAVE VISIONER OG IDEER OM FREMTIDEN. HVOR SKAL VI HEN? HVORDAN SIKRE VI AT VI KOMMER DERHEN OG AT ALLE KOMMER MED?

Jeg tror på, at politik er for folk, der er gerne vil arbejde for en bedre fremtid. Men jeg mener også, at vi kun når dette, hvis vi arbejder sammen mod et fælles mål. Vi skal stå sammen og skabe en endnu bedre kommune.

SAMMEN OM FREMTIDEN
For også i fremtiden at sikre den bedste kommune, vil jeg arbejde for at skabe visionscaféer, hvor borgerne kan bidrage med netop deres viden på de områder, der interesserer dem. Dette skal være med til at binde borger og byråd tættere sammen. For derved undgår vi at byrådets arbejde virker afkoblet fra vores dagligdag. Den bedste udvikling sker ikke blot blandt politikkerer, men i samspil med alle borgeres viden og kompetencer.

SAMMEN OM BØRNENES FREMTID
Vores børn træder ind i en fremtid, hvor teknologi betyder mere og mere. Hvor alting går hurtigere, og hvor de får behov for at gennemskue teknologiske systemer. Vi skal undgå de kobles af og ikke kan følge med. Derfor bør der på dette område være en vision for Greves børn og unge. Jeg vil arbejde for bedre normeringer i daginstitutioner og skoler; men også for mere interessante daginstitutioner og skoler, hvor vores børn og unge klædes på til en digital fremtid; Greves niche bør være at uddanne teknologiske og kreative tænkere, der er med helt i front.

SAMMEN OM DEN GODE ALDERDOM
Greve er en kommune for livet (også pensionister), og derfor er det en vigtig mærkesag for mig at skabe bedre forhold for ældre og pensionister. Der mangler boliger til folk, hvor huset begynder at være en for stor byrde, både økonomisk og fysisk. Men der er også brug for at skabe flere tilbud til de ældre, for at skabe en mere spændende og aktiv alderdom, både i forhold til hvad vi har af boligtilbud og hvad vi har af aktiviteter. Vi skal udnytte den nye viden og de nye teknologier, til at skabe forhold, hvor ældre kan holde sig selv i gang længere, klare sig bedre og i det hele taget få en bedre alderdom.

LIDT OM MIG
•    35 år
•    Forsker og PhD på DTU ved Center for Playware
•    Forsker i leg og teknologi - både for ældre og for børn