Bjarke Abel

Et Greve for alle
Nøglen til en sund og bæredygtig udvikling, er at alle tager et ansvar. Vi haar brug for alle der vil, og dem som har det svært, skal vi hjælpe. Der skal være plads til forskelligeheder, og vi skla hver især bidrage positivt til fællesskabet.
Greve Kommune skal være landets foretrukne kommune for både nuværende borgere, tilflyttere og erhvervsliv.

Et godt børn- og ungeliv

I Greve Kommune skal vi sikre, at vores børn får den bedste start på livet. Jeg vil arbejde for, at der kommer flere medarbejdere i vores vuggestuer og børnehaver, særligt i ydertimerne. Med en tidlig og forebyggende indsats vil jeg sikre, at alle får den bedste start på børnelivet.

Balance i bolig og byudvikling

Vi mangler almene boliger i vissse dele af Greve Kommune. Særligt ældre- og ungeegnede boliger i Tune og Karlslunde er en mangelvare. Jeg vil arbejde for, at der kommer en bedre balance i vores boligmasse. For mig er det vigtigt, at man kan få en god bolig til en fornuftig pris.

Lidt om mig

Jeg er 50 år og har været bosat i Greve siden 1994. Jeg er ansat som konsulent og nyder at dele oplevelser med familie og venner. Fritiden går med politik, rejser, fodbold og musik.

- Greve Kommune er et godt sted at bo. Det skal det også være i fremtiden. Vi skal udvikle Greve, så alle borgere føler sig hjemme og nye fytter til. Vi skal skabe tryghed og gode rammer for både det gode arbejds- og fritidsliv.

- I skolen ønsker jeg at øge alle elevers faglighed. Det vil jeg blandt andet gøre ved, at give lærere og pædagoger mere tid til den enkelte elev. I min verden er trivsel, nøglen til en god skolegang og et godt ungdomsliv. Derfor skal vi udfordre de fagligt dygtige elever og løfte de elever, der har rug for en hjælpende hånd. Alle skal sikres adgang til en ungdomsuddannelse og et godt afsæt ind i voksenlivet.

- Jeg ser gerne en udviking af Greve Midtby, hvor både flere boliger og butikker skal få området til at blomstre. Der ligger et stort potientiale for dels at skabe flere lokale arbejdspladser og nye boliger, der er til at betale for helt almindelige mennesker.
Ligeledes ser jeg gerne flere uddannelsesinstitutioner placeret i Greve Midtby.

Følg mig gerne på Facebook.